HANDLA ALDIG EFTER IMPULS

Här om dagen var jag nere på stan och gick runt och kollade lite i affärer. Precis när jag kommer ut ur en affär ser jag någon som jag känner några meter bort - för långt för att jag ska kunna ropa lite diskret på personen och för kort för att jag ska kunna ignorera honom. Han går med ryggen emot mig och är påväg ut ser det ut som.

Jag tänker mig inte riktigt för utan börjar "jogga ikapp" för att hinna hälsa innan han går ut, så jag sätter iväg! Ser lite dumt ut kan jag tänka mig, har fullt med ytterkläder på mig och kassar i handen. Så kommer jag äntligen ifatt honom, pickar honom lite på axeln, han vänder sig om. Jag klämmer fram ett litet anfått "hej!". Det jag får tillbaka är ett lite snett leende och ett mumlande "hej..." och sen fortsätter han gå därifrån.

 

"Jaha.. vad var nu det här bra för?" tänker jag medans jag står och känner mig allmänt dum och bortgjord


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0